AKTIVITI PANITIA

Isnin, Mac 30, 2009

KEM BESTARI SOLAT 2009


Pada hari Sabtu yang lalu, 28 Mac 2009, Kem Bestari Solat telah dianjurkan oleh Panitia Pendidikan Islam SK Sungai Serai. Ia adalah kem yang pertama buat tahap 1 dan yang kedua buat tahap 2. Bermula awal 7.40 pagi, kelihatan murid-murid hadir dengan pakaian kebangsaan. Berwarna-warni seperti ingin berarak Maulidur Rasul.
Tetapi semangat yang ditunjukkan oleh murid-murid memberi suatu semangat kepada saya untuk terus mengendalikan kem bestari solat ini sebaik dan selesa mungkin. Keinginan murid untuk mempelajari asas fardhu ain harus dipuji kerana inilah generasi yang bakal memimpin negara, Generasi Al-Quran.
Ucapan terima kasih tidak terhingga kepada pentadbir yang sedaya-upaya memberi bantuan, pandangan dan sokongan bagi menyokong aktiviti ke arah membina akhlak dan sahsiah murid yang terpuji. Terima kasih juga dihulurkan kepada guru-guru SK Sungai Serai yang menjadi pembimbing dan fasilitator kepada murid-murid. Masa, komitmen dan tenaga guru-guru amatlah dihargai dan moga memperolehi ganjaran setimpal daripada Allah Subhanahuwata`ala. Insya Allah.
Secara keseluruhannya, kem ini telah memberi kesedaran dan ilmu kepada murid-murid tentang kepentingan solat dalam kehidupan. Mereka sering diingatkan supaya mengerjakan solat walau dimana mereka berada. Keupayaan mengerjakan solat secara individu atau berjemaah boleh dipuji. Walau bagaimanapun, bagi murid yang masih lemah, perhatian dan bimbingan akan terus diberi supaya mereka dapat menunaikan rukun Islam yang penting itu. Ibarat membina rumah, tiang yang kukuh rumah pasti tak roboh.
Sekian melaporkan daripada Kem Bestari Solat SK Sungai Serai.